Gratis levering over 15.000,-
7 års garanti
Høy kvalitet

Adresse: Nye Teglverksvei 21, 4632 Kristiansand

Organisasjonsnummer: 925232793

Kjøpsvilkår

Kjøpsbetingelsene er å forenkle forholdet mellom deg som kunde og oss som leverandør av produkter som forhåpentligvis vil bidra til å optimalisere din virksomhet. Bla gjennom menyen for å lese om blant annet levering, når du får gratis frakt, betaling og retur. Ta gjerne kontakt med oss på butikk@intequ.no om du har spørsmål. 


Når du bestiller fra Intequ AS gjøres avtalen når du mottar ordrebekreftelsen fra oss. Ordrebekreftelsen sendes til den registrerte mailadressen omgående. Om bestillingen trenger mere informasjon, kan behandlingstiden bli noe lengre. Vårt mål er å behandle alle ordre innen 4 timer etter at ordren er registrert, dette gjelder kun hverdager mellom 0800 og 1600. Registreres ordre utenom disse tidene, behandles ordren førstkommende arbeidsdag. Bestilte produkter er Intequ AS sin eiendom til faktura er betalt.

Intequ AS forbeholder seg retten til å tilbakekalle eller kansellere bestillinger dersom varene ikke er lagerførte.

Priser og betalingsmåte

Priser

Våre priser oppgis alltid i norske kroner (NOK) og uten mva. Om du handler som privatperson kan du enkelt endre til inklusive mva. på vår nettside. Prisene gjelder inntil annet er oppgitt. For produkter som inngår i en kampanje gjelder alltid prisen under kampanjeperioden. Etter at ordren er behandlet kan prisene bare endres når det skjer noe uforutsett f.eks. forandringer i skatter og avgifter, valutaendring, etc., om det er åpenbare feil i prisen kan også dette justeres.

Faktura

Via alle våre salgskanaler kan juridiske personer (Bedrifter, myndigheter etc.) velge å betale via faktura. Det utføres alltid en kredittsjekk ved ønske om faktura, vi forbeholder oss retten til å kreve forskuddsbetaling. Fakturaen sendes separat fra forsendelsen til registrert fakturaadresse og skal være betalt innen 20 dager. Ved sen betaling (etter forfallsdagen) debiteres forsinkelsesrente på 8,5%. Påminnelsesavgift vil også påløpe. Av miljøhensyn sendes faktura som PDF direkte til bestillers e-post, eller om ønsket kan også EHF velges.
Du velger selv hvordan du vil ha din faktura i sluttrinnet av din bestilling på nettsiden.

Andre betalingsløsninger

Når du handler via intequ.no har du mullighet til å betale med kort, kun norskregistrerte vil bli akseptert. P.d.d kan du kun betale med Visa og Mastercard. Når du har bekreftet ditt kjøp kommer du til å bli bedt om å skrive inn ditt kortnummer og CVC kode. Transaksjonen skjer via SLL-kryptering, noe som gjør at ingen uten rettigheter kan se dine opplysninger. Transaksjonen håndteres av DIBS by nets. Vår nettside oppfyller kravene PCI DSS og 3D secure. Disse reglene innebærer at vi i Cowab ikke får tilgang til dine kortopplysninger, og kan derfor ikke lagre eller endre på de.

Forskuddsbetaling/forskuddsfaktura

I de tilfellene kunden ønsker å forskuddsbetale sine ordre, håndteres dette via vår kundeservice. Ring 909 47 037 så hjelper vi deg gjerne.

Leveringstid og fraktkostnader

For varer som vi har på lageret så er vår leveringstid oftest mellom 4-6 arbeidsdager etter bekreftet bestilling, Leveringen skjer mellom kl. 07.00 og 16.00 og må være til en fysisk adresse og ikke til en postadresse. På ordrebekreftelsen din så står det en dato for din transport. 


Alle leveringer fra Intequ gjelder til gateplan. Trenger du hjelp til å få varene inn kan du kjøpe denne tilleggstjenesten. Kontakt vår kundeservice for priser og bestilling.

Alle leveringer skjer med DB Schenker og alle transporter skjer i henhold til Incoterms 2010 og våre fraktvilkår følger DAP (Delivered At Place). Ved opphenting eller når kjøper har egen fraktavtale er fraktvilkårene FCA (Free Carrier/fritt levert til kjøperens transportør i vårt lager). I øvrige gjelder vanlige fraktvilkår i henhold til NL 09. Pallekostnader, pallekrager og spesialemballasje tilkommer når godset krever ekstra beskyttelse, eller når kunden krever det. Telefonavisering kostnader tilkommer. Er leveringsadressen ubemannet under normal arbeidstid (07.00-1600) ved levering tilkommer det tilbakekjøring og ny utkjøringsavgift. Be om avisering ved usikker bemanning.

Ved levering utenfor fastlandet gjelder egne priser.

Tenk på:

• Vær sikker på at noen er tilstede og kan ta imot varene
• Gi oss beskjed om det finnes noen restriksjoner eller om det er noe som hindrer leveringen.
• Om det gjelder en stor bestilling kan det være nødvendig med en truck eller lasterampe ved lossing, hvis dette mangler så kan vi ordne bil med løftelem.


• Om det er bestilt med innbæring må dette kunne gjøres uten fare for skade på personer eller eiendom.


Levering

Når leveransen går ut fra vårt lager sender vi en leveringsbeskjed til din mailadresse. I leveringsbeskjeden finner dere et sendingsnummer og en link til vår transportør sin nettside, der kan du enkelt følge din leveranse.
Vår levering varierer fra størrelsen på varene (volum og vekt). Vi forbeholder oss retten til å velge det som passer din bestilling best.

Levering til privatkunder

Når du har fått melding om at varene er klare for levering, ta kontakt med transportøren for å avtale leveringstidspunkt.

Leveringsforsinkelser

Når du legger en bestilling så står beregnet leveringstid fra lageret på din bekreftelse. Om noen av varene skulle få en lengre leveringstid enn andre på din ordre kan vi i noen tilfeller dellevere din bestilling. Du som kunde betaler da bare en frakt, den som er oppgitt på din bekreftelse.

Transportskader og feillevering

Bedrifter:
Er varene synlig skadet ved levering må dette meldes fra til DB Schenker sin sjåfør og det må noteres på fraktbrevet før du kvitterer på forsendelsen. Du må ta vare på emballasje, adresselapp og eventuell pall til varene for at din reklamasjon skal kunne håndteres riktig.

Om produktene har blitt skadet som skjult skade må dette rapporteres til vår kundeservice inne 5 dager etter at varene er mottatt. For å kunne håndtere reklamasjonen trenger vi bilde på skaden og emballasjen. Etter godkjent reklamasjon kommer vi kostnadsfritt til å erstatte varene inkludert fri frakt.

Privatperson:
Er en vare skadet ber vi deg snarest kontakte vår kundeservice senest 5 dager etter at varen er mottatt.


Er det synlige skader på emballasjen er det viktig at du melder ifra dette til DB Schenker sin sjåfør før du kvitterer på forsendelsen. For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon riktig så trenger vi at du sparer på emballasje, adresselapp og pallen til varene. Vi trenger også et bilde på skaden.
Etter at dette er mottatt og reklamasjonen ergodkjent kommer vi til å sende ut en ny varer kostnadsfritt.

Force Majeure

Intequ er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelser som følge av juridisk lovfesting, statlig inngrep, mobilisering, krig, valutaendringer, system feil og restriksjoner på leveringer fra leverandør, streik, lockout, boikott, blokader eller liknende omstendigheter som hindrer Intequ sin levering av varer som avtalt, uten at det medfører unormalt høye kostnader.

Tilleggstjenster

Telefonavisering

Trenger du å vite mere nøyaktig når din varer kommer f.eks. for å være sikker på at det er noen til stede for å ta i mot varene, kan du bestille avisering. Tjenesten koster 100 kr.

Montering

Trenger du montering av varene dine, har Intequ kontakt med montører rundt om i landet, som kan hjelpe der med monteringen. Kontakt kundeservice for informasjon på priser og bestilling.

Innbæring

Alla leveringer fra Intequ er standardleveringer som innebærer av varene leveres på gateplan. Trenger du hjelp til å få varene inn kan du kjøpe denne tilleggstjenesten. Kontakt vår kundeservice for priser og bestilling.

Angrerett/Åpent kjøp i 14 dager

Som kunde hos Cowab har du 14 dager på deg å angre ditt kjøp. Meld ifra til oss innen 14 dager etter at varene har kommet.

Angreretten gjelder ikke alle varene:

• Matter som er bestilt på mål.
• Spesialprodukter, som farge eller produkter som ikke er i vårt ordinære sortiment.

Som kunde har du rett til å åpne emballasjen og undersøke varene. For å kunne angre ditt kjøp må varene være i uforandret stand. Skulle varen være skadet forbeholder vi oss retten til å gjøre et verditap på opptil 100%


Tenk på at alle tilbehør, instruksjonsbøker etc. Må finnes med i returen tilbake til oss.
Om du har tenkt til å gjøre en større bestilling må du bestille en prøve for at angreretten skal gjelde. Vennligst kontakt vår kundeservice for hva som gjelder ved en større bestilling og angrerett.


Når du angrer ditt kjøp er det du som kunde som står for leveringskostnaden tilbake til oss.

Tilbakebetaling

Ved tilbakebetaling/kreditering så skjer dette til den kontoen betalingen kom ifra. Dette skjer normalt innen 14 arbeidsdager fra den dagen vi får varene tilbake fra kunde og returen er godkjent.

Returinformasjon

Hvordan returnerer jeg?

Kontakt vår kundeservice så hjelper de deg med instruksjonene og eventuell fraktseddel.

Når du returnerer en vare så er du ansvarlig om produktene skades under transport tilbake til oss. Vær da sikker på at varene er skikkelig pakket. Original emballasje er å foretrekke om den er uskadd. Varen skal være komplett dvs. Alle tilbehør og manualer må være med tilbake.

Garanti og Reklamasjon

Vårt mål er at du skal kjenne deg trygg når du handler hos Intequ. Vi tilbyr 5 års garanti på alle produkter i vårt sortiment Garantien gjelder funksjonsfeil og produsentfeil som kommer opp under garantitiden. Garantien gjelder iike feil som oppstår ved normal slitasje eller etter egen endring av produktets funksjon og utseende. Når det gjelder forbruksprodukter som whiteboard, teip, pappemballasje etc følger vi produsentens garanti som oftest er 1 år. 


Tenk på at du som kunde har reklamasjonsrett i 5 år som gjelder produksjonsfeil.
Finner du feil på ditt produkt når det kommer, kontakt oss så fort som mulig. Cowab kommer da til å undersøke varen for å se om det dekkes av garantien, Om det gjør det kommer Intequ til å kostnadsfritt å reparere varen eller å erstatte den med et lignende produkt eller å heve kjøpet.

Definisjon av våre salgsvilkår

Intequ AS ønsker både bedrift og forbrukere velkomne som kunder. Avtaler som inngås med bedrift utgår fra Kjøpsloven, samt ovenstående kjøpsvilkår. I tilfeller der en separat avtale kreves, skrives den i forbindelse med forhandlingen iht. gjeldene prinsipper. Avtaler som inngås med forbrukere utgår fra ovenstående kjøpsvilkår som et komplement til Forbrukerkjøpsloven, samt Angrerettloven som vi er underlagt. Ved eventuelle tvister er vårt mål å alltid komme frem til den beste løsningen på det inntrufne. Ved en eventuell sak som havner i Tvisteretten, følger vi alltid anbefalingen som gis av Tvisteretten

RYDD

Salgs- og leveringsbetingelser

Kunder

RYDD Reolsystem retter seg primært mot bedriftsmarkedet, men ønsker du å handle som privatperson så er du også velkommen til å ta kontakt.

Produktinformasjon/Bilder

Alle oppgaver og data som finnes i RYDD Reolsystem produktinformasjonsmateriell og prislister kan bli endret/justert uten særskilt varsel. Forandringer som har funnet sted på allerede bestilte varer, vil kundene bli underrettet om. Det tas forbehold om feil i produktinformasjonen på web da dette kan endres fra produsent uten forvarsel. RYDD Reolsystem er da ikke erstatningsansvarlig i etterkant.

Priser

Alle priser og beløp er oppgitt eksklusiv mva og frakt. Prisene vil bli endret dersom det er endringer i leverandørenes priser, endringer i valutakurser, tollsatser eller avgifter.

Eventuelle endringer eller kanselleringer skal skje skriftlig og må godkjennes av RYDD Reolsystem. Kostnader i forbindelse med endringer eller kanselleringer av ordre bæres av kunden. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra RYDD Reolsystems side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 10% av normal utsalgspris, kan RYDD Reolsystem ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Bestilling

Bestilling kan gjøres på telefon 70 17 60 00, pr. telefax 70 17 60 01, E-mail ( post@rydd.no ) eller via Web-shop. RYDD Reolsystems åpningstider er fra 08.00 til 16.00 alle hverdager, men vår Web-shop er åpen 24 timer i døgnet hele året. RYDD Reolsystem forbeholder seg retten til å avvise ordrer der kunden vurderes som lite kredittverdig. Kunden har mulighet til å betale på forskudd i slike tilfeller.

Levering og risikoovergang

Varene leveres Ex works RYDD Reolsystems lager i Ålesund. Alle leveranser skjer via det/de faste transportselskaper som RYDD Reolsystem har avtale med. Ønsker kunden andre transportmidler/selskaper, skal kunden selv sørge for henting. Normal leveringstid er 2 dager + frakttid. RYDD Reolsystem sender varer innen 2 dager fra bestillingsdato dersom ikke annet er avtalt.

Hvis ikke annet er skriftlig avtalt, går risikoen over på kjøperen når varene er overgitt til den fraktfører som skal forestå forsendelsen.

Salgspant

RYDD Reolsystem har salgspant i de solgte varer til sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av omkostninger og renter, jfr. pantelovens §§ 3-14 flg.

Garanti

RYDD Reolsystem garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i samme tidsrom som varene er garantert fra RYDD Reolsystems leverandører, dette er som regel minimum ett år, maksimum 5 år regnet fra leveringstidspunktet.

Mangler

Ved mangler ved de solgte varer som forelå på leveringstidspunktet og som ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, har RYDD Reolsystem ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering. Etter levering skal kunden så snart det er mulig foreta en undersøkelse av de leverte varene. Mangler må rapporteres skriftlig innen to – 2 – virkedager etter varemottak.

Når RYDD Reolsystem foretar retting eller omlevering kan ikke kjøperen gjøre ytterligere misligholdebeføyelser gjeldende.

Reklamasjon

Ved eventuell reklamasjon eller ønske om bytte av feilbestilte varer plikter kunden først å kontakte RYDD Reolsystem. Det understrekes at eventuelle utgifter til frakt o.a. i forbindelse med reklamasjon eller retur må dekkes av kunden.

Reklamasjon over feil og mangler må fremsettes uten ugrunnet opphold.

Betaling

Betalingsbetingelser er netto pr 14 dager etter at varene er sendt fra RYDD Reolsystems lager dersom ikke annet er avtalt. Ved for sen betaling belastes 1,5 % rente pr. påbegynt måned. RYDD Reolsystem har tinglyst factoringavtale med Sparebank 1 Factoring og alle fordringer skal for befriende virkning betales til Sparebank 1 Factoring.

Produktansvar

Hvis de solgte varer volder skade på ting og dette skyldes at det ikke byr den sikkerhet som bruker eller allmennhet med rimelighet kunne vente, er RYDD Reolsystem erstatningsansvarlig i den utstrekning slikt ansvar i følge av lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.

Andre følgeskader erstattes ikke.

Force majeur

Er RYDD Reolsystem forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er RYDD Reolsystem fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Ålesund byrett som verneting.

Alle rettsspørsmål som oppstår skal bedømmes i henhold til norsk lov, hvis ikke annet skriftlig er avtalt mellom partene.

Alt innhold på RYDD Reolsystem sine hjemmesider er beskyttet etter bl a opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene ikke kan under noen omstendighet lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra RYDD Reolsystem.

Salgsbetingelser

Å handle hos AJ Produkter


AJ Produkter AS, heretter omtalt som AJ Produkter, ønsker både deg som privat- og bedriftskunde velkommen til å handle hos oss. Avtaler som inngås med bedrifter utgår fra kjøpsloven. Avtaler som inngås med forbrukere utgår fra forbrukerkjøpsloven samt angrerettloven, hvor disse lover overstyrer eventuelle konflikter i betingelser.

Hos AJ Produkter kan du bestille varer gjennom følgende kanaler:

  • • Nettbutikk
  • • Telefon
  • • E-post
  • • Større organisasjoner (e.l.) og frekvente bestillere har muligheten til å koble seg direkte til vårt system for enklere prosessering.


Via vår nettbutikk ajprodukter.no kan du bestille produkter for levering i hele Norge (egne betingelser gjelder for Svalbard).

Du er og hjertelig velkommen til å besøke vårt showroom og salgskontor på Kløfta. Her kan du få inspirasjon til innredning av arbeidsplassen samt se og prøve produkter. Et utvalg av våre mest solgte kontorstoler er også lagerført, slik at du kan kjøpe de med deg. 

Vi gjør kun avtaler med personer som er fylt 18 år og regnes som myndige.

Vi tar forbehold om skrivefeil og mangler i tekst og produktbeskrivelser. Av tekniske årsaker farger som er avbildet i nettbutikk avvike noe fra virkeligheten.




Ordrebekreftelse

Vi sender en bekreftelse på alle mottatte bestillinger fortløpende, som regel like etter bestillingen er sendt til oss. Enkelte ordrer må gjennomgås av oss manuelt. Disse behandles fortløpende på virkedager mellom kl. 08:00 og 16:00. I slike tilfeller vil ordrebekreftelsen bli sendt etter at vi har gjennomgått bestillingen. Ved bestilling etter kl. 16:00 på en fredag eller dagen før helligdag vil ordrebekreftelsen bli sendt neste virkedag.

AJ Produkter forbeholder seg retten til å tilbakekalle eller kansellere bestillingen dersom varer ikke kan leveres. Vi vil være behjelpelig med å finne alternativer i vårt sortiment dersom det er tilgjengelig.

Priser er gjeldende inntil annet er oppgitt. For produkter som er knyttet til kampanjer, gjelder kampanjepriser under kampanjeperioden. Våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK), og du kan velge å få prisene presentert inklusive eller eksklusiv MVA.

Priser kan endres som følge av faktorer utenfor vår kontroll (som f.eks. forandring i skatter og avgifter, valutaendringer, etc.) eller ved åpenbare feil i oppgitte priser.




Priser


Pris for levering (frakt)

Alle bestillinger du som kunde legger inn på ajprodukter.no og som overstiger kr. 15.000 eks. mva. gir fri frakt. For bestillinger med totalsum under kr 15.000 eks. mva. vil en leveringskostnad tilsvarende 15% av kjøpesummen (minimum kr. 59,-) tilkomme. Ved levering til Svalbard gjelder egne priser.

For kunder som ønsker å benytte egen transportavtale gjelder fraktvilkår FCA (Free Carrier/Fritt overlevert til kjøpers transportør ved vårt lager, som er lokalisert i Halmstad i Sverige). Vi bestiller transporten med ønsket transportselskap på kjøpers kundenummer.



Pris for innbæring og/eller montering

Ta kontakt med vårt kundesenter (chat på ajprodukter.no, telefon: 67024200 eller e-post: info@ajprodukter.no) for å få et pristilbud på innbæring og/eller montering.

  • • Innbæring: fra kr 1200,-
  • • Montering: fra kr 1500,-


Vi tilbyr innbæring og montering i og rundt følgende regioner:

  • • Oslo/Akershus
  • • Mjøsregionen
  • • Drammensregionen
  • • Stavangerregionen
  • • Bergensregionen
  • • Trondheimsregionen

Levering

Vår leveringstid på lagerførte produkter ligger på 3-5 arbeidsdager etter mottatt bestilling. Bestillinger leveres på døren hverdager mellom kl. 08:00-16:00. Mottaker må være tilstede ved levering, og leveringen kan kun skje til fysisk adresse (på gateplan eller til lasterampe).

Leveringstidspunkt på leveringsdagen vil ikke bli oppgitt med mindre dette avtales spesielt. Vær oppmerksom på at varer leveres med distribusjonsbil, og at det må være adkomst for denne på den aktuelle adressen.

Dersom mottaker ikke er tilstede ved forsøk på levering vil varer bli sendt tilbake til terminal, og transportør vil ta kontakt for å avtale nytt tidspunkt for levering. I slike tilfeller vil vi belaste «bomturavgift». Hvis varene ikke kan leveres innen tre dager etter første leveringsforsøk, vil det påløpe en kostnad for lagerleie samt håndtering etter egne satser, frem til tidspunktet varene blir levert.

Skader og mangler ved leveringen må meldes fra til transportørens sjåfør samt anmerkes ved signering. Les mer om skader og mangler under avsnittet reklamasjoner, retur og angrerett.

Levering skjer i henhold til Incoterms 2010 og våre fraktvilkår følger DAP (Delivery at Place). Når ordren sendes fra vårt lager vil vi, dersom e-postadresse er registrert hos oss, sende en e-post med sporingsnummer og en link hvor du enkelt kan spore sendingen. Dersom du i forbindelse med bestillingen har registrert ditt mobilnummer vil det og sendes en SMS med tilsvarende informasjon.

Ved levering til Svalbard gjelder egne priser og vilkår. Kontakt kundeservice for nærmere avtale.


Leveringsdato

Med leveringstid menes estimert leveringstid til de fleste adresser sør for Steinkjer. Enkelte adresser sør for Steinkjer samt de fleste nord for Steinkjer må regne med 1-2 dager ekstra leveringstid.

Forventet forsendelsesdato angis på ordrebekreftelsen. Dette er den dagen varene sendes ut fra vårt lager i Halmstad, Sverige. Varer vil normalt være klare for videresendelse i Norge samme eller påfølgende arbeidsdag.

Vi forbeholder oss retten til å endre leveringsdato. AJ Produkter har ikke erstatningsansvar for forsinkelser eller konsekvens av forsinket levering.



Innbæring og/eller montering

Varene leveres normalt med distribusjonsbil og vi forutsetter at det tilstrekkelig plass på leveringsadressen.

Varer fra AJ Produkter kommer normalt på pall, og det forutsettes at varene kan transporteres på pallen hele veien frem til monteringssted. Dersom varer må pakkes om eller bæres for hånd for å kunne fraktes helt frem, vil ekstra kostnader for dette arbeidet tilkomme. Merk spesielt at DAP også gjelder for varer hvor det er bestilt montering, og at monteringen leveres som tilleggstjeneste, følgelig er ansvaret for varene overført ved selve leveransen.

Det forutsettes at våre montører kan parkere i umiddelbar nærhet til stedet for varene skal monteres. Eventuell parkeringsavgifter som tilkommer belastes etter faktisk forbruk. Dersom vi ikke kan parkere på adressen for montering vil tid for forflytting til og fra monteringsplass belastes etter medgått tid.


Montering

Lokalene varene skal monteres i må være ryddet og klart. Vi kan bistå med klargjøring av lokaler, men slikt arbeid må avtales på forhånd.

Arbeidet utføres på dagtid, normalt mellom Kl. 08:00–16:00.

Vi kan skru i vegger, gulv og tak, men vi tar ikke ansvar for skader som påføres overflatene som følge av at vi ikke er informert om anlegg, utstyr e.l. som ligger skjult fra overflaten.

Normal støy fra håndholdt verktøy må påregnes under monteringen.


Søppel og emballasje

Vi sørger for at emballasjeavfall fra montering blir transportert og levert til deres normale søppelpunkt. Vi kan også avtale at emballasjeavfall tas i retur med våre biler. Dette må avtales på forhånd, og deponiavgift for avfall vil i så fall viderefaktureres.

Annet

Forsinkelser vi ikke er skyld i vil belastes etter medgått tid.

Kostnader for oppdrag som avbestilles eller endres mindre enn to arbeidsdager før planlagt oppstart belastes kunden dersom AJ Produkter ikke klarer å omdisponere mannskaper til andre oppdrag.



Betaling


Faktura

Bedrifter kan bestille mot etterskuddsvis betaling på faktura. Vi gjør oppmerksom på at vi utfører obligatorisk kredittsjekk av alle våre kunder dersom faktura er ønsket betalingsmåte. Normal kreditt er 20 dager. For sen betaling belastes med forsinkelsesrente på 8,5 % per måned.


Kortbetaling

I vår nettbutikk kan du betale med kort eller kredittkort. Vi aksepterer VISA og Mastercard med skandinaviske innløseravtaler. Etter at du har bekreftet ordren i handlekurven, blir du sendt til en sikker betalingsside hvor du så bes om å oppgi kortinformasjon for å fullføre transaksjonen. Transaksjonen skjer gjennom SSL-kryptering.


Forskuddsbetaling

Du kan betale inn på forskudd via bankoverføring. Dersom du ønsker å betale på forskudd, kontakt kundeservice for videre hjelp. 


Salgspant

Utleverte produkter er AJ Produkters eiendom til varer og tjenester er fullt ut betalt.



Reklamasjon, retur og angrerett


Angrerett

Alle kunder hos AJ Produkter har 14 dagers angrerett. Angreretten gjelder derimot ikke for bestillinger som er spesielt tilpasset deg som kunde, eller for like produkter bestilt i et antall på over fire. Skal du bestille et større kvanta vil vi anbefale at du først kontakter kundeservice eller bestiller en vareprøve, denne har du naturligvis returrett på.

Du har rett til å åpne emballasjen og inspisere varene i den grad det er nødvendig for å avgjøre om du ønsker å beholde varen. Produktene må returneres i originalemballasje sammen med alle medfølgende deler.

Det er kunde som bærer fraktkostnader og risiko for skader på returnerte varer. Sørg derfor for å dokumentere at du sender det skadefritt fra deg.


Transportskade og mangler

Hvis det er mangler eller synlig skade på emballasjen når du mottar varene, må du melde fra om dette til transportørens sjåfør samt anmerke dette direkte ved signering. For denne type skader samt skader som ikke synes før du pakker ut varene gjelder 7 dagers reklamasjonsfrist.

Følgende prosedyre gjelder for reklamasjon på skadet gods:

Meld fra om skade og mangler til vårt kundesenter på info@ajprodukter.no, senest 7 dager etter dagen varene ble levert. Inkluder ditt ordrenummer fra AJ Produkter, beskrivelse av skaden, kopi av fraktbrev hvor skaden er anmerket (om skaden var synlig ved levering) samt bilde av skadene på produkt og emballasje.

AJ Produkter vil ta ansvar for den videre prosessen med håndtering av skadesaken.

Frem til reklamasjonen er avklart må du ta vare på all emballasje, adresseetiketter og alt annet av paller eller esker som de skadde varene ble levert i eller på.


Refusjon

Refusjon/kreditering vil foregå på samme betalingsmåte som bestillingen opprinnelig ble betalt med, normalt innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent din retursending.


Garanti

Vårt mål er at du skal føle deg trygg med ditt valg av produkter hos oss. Vi dekker garantiansvar i henhold til produsentenes garantier, minimum 7 år for kapitalvare og ett år for forbruksmateriell.



Force Majeure

AJ Produkter er ikke ansvarlige for skader eller forsinkelser som følge av juridisk lovfesting, statlig inngrep, mobilisering, krig, valutaendringer, systemfeil, feil og restriksjoner på leveranser fra leverandører, streik, lockout, boikott, blokader eller liknende omstendigheter som fører til at AJ Produkter ikke kan levere varene som avtalt, uten at det medfører unormalt høye bekostninger.

Når du handler hos oss, må du oppgi personopplysninger som navn, adresse, e-postadresse, og telefonnummer. Vi trenger denne informasjonen for å kunne levere varer til deg, samt til å behandle saker som omhandler oppfølging av leveransen og garanti.

Du kan når som helst reservere deg fra å motta utsendelser som katalog og nyhetsbrev. Du kan avmelde deg på vår nettside, direkte i nyhetsbrevet eller kontakte kundeservice på telefonnummer 67 02 42 00, chat på ajprodukter.no eller e-post info@ajprodukter.no.